Att köpa katt från S*Mimidoll's

 

Innan ni köper en kattunge bör ni ha funderat lite på vad det innebär, en katt kan i bästa fall leva i 15-20 år. Under hela den tiden behöver den kärlek och omsorg av dig. Man bör också tänka på de kostnader som tillkommer som bla mat, leksaker, kattsand och inte minst försäkringar.
Det är jätteviktigt att försäkra sin katt.
Om man behöver veterinär hjälp så kan det bli mycket dyrt om man inte har sin katt försäkrad.
Om man inte har tänkt ha sin katt i avel så måste den kastreras, katten mår mycket bättre av det, blir mer tillgiven sin ägare, social och en mer harmonisk sällskapskatt.

Katter från mig säljs enbart som innekatter men den uppskattar en stund ute under sin matte/husses uppsikt, i koppel eller i en kattgård.
De säljs i första hand som sällskapskatter.
Jag säljer ingen kattunge utan personlig kontakt.
Om Ni är intresserad av en katt från mej eller om ni har andra funderingar angående rasen kan ni ta kontakt med mig via e-mail eller telefon.
Se kontakt


Kattungar från S*Mimidoll's är vid leverans:


- 12-14 veckor
- Avmaskade
- Vaccinerade 2 ggr mot Kattpest & kattsnuva.
- Registrerade i SVERAK
- ID-märkt
- Veterinär besiktade
- Dolda fel försäkrad 3 år i Agria

Med kattungen följer:
- Stamtavla
- Köpekontrakt
- Veterinär besiktningsintyg som inte är  äldre än 7 dagar


Du är varmt välkommen att ta kontakt med mig med frågor, funderingar och självklart är du välkommen på en liten "sneekpeek" ;)

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0